Sensus



Idag har det hänt: Caroline har lämnat in föranmälningar till sina studiecirklar!!!!!!
När jag gick hemifrån förberedde jag mig på en utskällning eller iallafall sura miner.
Men när jag kommer dit och lämnar dom säger hon : ÅÅÅH, VA BRAAA!!!!!!!! Vill du att jag ska skriva ut listorna till dig direkt???
" Ehm, ja om du har tid... "  " Javisst, sätt dig ner bara... vill du ha kaffe???? "
Sen pratar hon på om hur svårt det är att hålla takten på trummor, att hennes man alltid ringer när hon inte har tid att prata och att hennes dotter mimar och headbangar till idol. Och mitt i detta sitter jag och funderar på varför jag alltid har tur när det gäller att lämna in saker sent. Det kanske inte är något man borde säga högt men på nåt sätt fixar det sig alltid för mig och jag slipper "ta skit" för sena inlämningar och dylikt. 
Jag tänker alltid att jag ska hinna skärpa mig till nästa gång, men så kommer nästa gång och Caroline skäms och på nåt sätt dyker någonting upp som gör att hon slipper undan...

Jag har pluggat lite idag. Neuropsykologi... känslan av att vilja gömma sig under täcket var påtaglig. Men jag kämpade mig igenom några sidor och började till och med förstå vad jag läste.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback