Iron Maiden



Har precis kommit hem från jobbet. Min praktikant alltså... han är ju helt underbar!
Killen går i femman och kommer dit i Iron Maiden t-shirt. Bland det första han säger är: Jag ser inte EN ENDA Iron Maiden affisch här, varför har ni inte det??? Det tycker jag är dåligt...  !!!!!!!!!!!
"Jag kan en Iron Maiden låt på bas... nästan "
" Har du sett trummisen i Iron Maiden spela??? Han liksom... "

Han tyckte mitt jobb verkar skitkul och vi avslutade med att spela bara han och jag. Jag lärde honom Zombie och Smells like teen spirit på bas. Sen var det bara på med disten och rocka rööööv. Vi körde ganska högt och jag fick äntligen till en schysst dist på de där eländiga line 6 pod:arna... som jag inte kan med.
Jag blev skitglad att jag ens fick ljud, förstår inte hur tysta replokaler kan ha blivit en sån stor "hit" . Trummorna exempelvis... el-trummor... nej, jag gillar det inte.
Sen lärde jag min praktikant en viktig sak som man måste kunna när man är musikledare, dricka kaffe eller te och sitta i soffan.
Sen kom hans mamma och så spelade vi Zombie och Smells like teen spirit för henne. Ja.. jag vet inte om hon gillade det direkt men... =)
" Nu har vi spelat bas, gitarr , trummor och piano!!!!! " Han verkade nöjd med dagen. =)

Och det är jag också, det enda jag inte gjort är plugga men än är det några timmar kvar på dygnet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback