Måsten hit och måsten dit



Inatt sov jag hemma hos mamma och pappa, det var riktigt längesen.
Kollade på teve halva natten. Ganska skönt att göra det ibland.

Och så för en stund sen knackade det på dörren och där stod dom: hela min familj.
Så det blev till att rota fram muffins ur frysen och slå på både te och kaffe kokaren.
Det roliga är att när pappa säger hejdå så säger han det likadant som när jag bodde i jönköping och skulle åka tillbaka dit och inte komma hem  på flera månader. Nu bor vi i samma stad... vilket gör det hela ganska komiskt. "hej dååå, kickan. så får du ha det så braaa... och ring om det är nåt. " mmmm...

Imorgon är det hårda bud, har många måsten att utföra. Därför ska jag strax krypa ner och somna i god tid för en gångs skull.

Det har varit en trevlig dag, den inleddes med en promenad i skogen med en kille jag är kontaktperson åt. Han är ett riktigt charmtroll må jag säga, han vet hur en kvinna ska tas. Han skulle minsann hålla min hand med båda sina händer och gärna luta sig lite emot mig när vi gick i skogen. Vi plockade löv och han blev bara gladare och gladare ju längre vi var ute och det smittade av sig så tillslut gick vi och skrattade båda två i skogen. Man träffar alltid på någon som är ute och går som inte riktigt förstår vad som är så kul... vilket gör det hela ännu roligare.
Sen har jag jobbat resten av dagen med Alarm och så har jag haft pianoelever. 

Ska försöka hinna med en promenad i skogen imorgon. Det är ju så underbart att pulsa runt i alla löven nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback