Hallongrottor



Idag gick jag upp tidigt för att göra scones till min frukostgäst... En tjejkompis som snart ska resa ut på äventyr.
Hm, jag vet inte om jag fattat fel dag... eller om hon bara hade glömt bort det, men där stod jag med fyra stora sconeskakor och ingen frukostdate.  Som tur väl var hade min bror meddelat att han skulle drälla in vid nio tiden... han hade köpt med sig frallor.
"Åh, du är ju för söt som köpt frallor...  : ) "
" Ja, tänkte att det kunde vara gott... "
Iallafall... vi åt scones så mycket vi orkade men ändå fanns det massa kvar.
Och inte är det gott att äta dom efter de svalnat...

Jag fick leka taxi till min bror, skjutsa honom och hans verktygslåda. Sen åkte jag hem till min mamma...
Fick god middag osv.
"Köpte Ola frallor?Jag bad honom göra det... " Åhhhhhh, lillebror tar åt sig äran... igen.
Så vi skrattade lite åt det hela.

Jag har bakat hallongrottor idag också, tillsammans med en annan vän. De blev riktigt goda.
Så vi mumsade hallongrottor och spelade spel.

Hm, tänk om min frukostdate dyker upp imorgon istället ?
Bäst att gå upp i tid. :P

Nu ska det sovas, i rikliga mängder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback