Glad som ett barnkalas



Ett inlägg i månaden ska jag väl lyckas klämma fram...
Det har hänt en del på sistone.

Min vän Mimmi har äntligen fått barn! Miraklet Milton anlände för några veckor sen och jag längtar tills jag får se honom på riktigt.... just nu är det inte geografiskt möjligt.

Vi har haft rephelg, Evelina har fått en kamera av sin rike pojkvän så den använde hon ganska flitigt. Försökte få upp en bild här men det verkar inte fungera...
Innan rephelgen hann jag med en visit i Göteborg... där hade jag dragkamp om mina kläder med en katt (trots fjäskande med gott pålägg) och så åt jag en mysig och efterlängtad frukost med Erika.

Min bror var på besök förra helgen, jag tror han blev lite kär i Värmland!
Vi hade picknick på en liten "ö" tillsammans med fulla fjortisar och polisen.
Vi var på en otroligt bra konsert också, folkmusikfiol... en examenskonsert.
Det blev en hel del Star Wars också och så fick han vara med på ett projektmöte, som iofs var hemma hos mig.

I veckan var det skola.... tala om att det ska bli skönt när man slipper ha det hängandes över sig.
Jag pluggar alldeles för lite och det är väl just därför det känns tungt.
I vilket fall blev jag glad över att de hade så många bra och billiga skivor på ICA igår, egentligen hade jag inte råd men jag köpte en skiva med Bob Dylan iallafall.
Ibland köper jag saker eller äter ute bara för att protestera mot min dåliga ekonomi, det är en dålig lösning.
Men jag har mött en som gör likadant.

Idag bakade jag bröd och lyssnade på min nyinköpta skiva.
Hm, ca en månad kvar tills man ska börja jobba... det är åtminstone sommar och man får byta miljö lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback