Bridget Mårtensson


Snart bär det hemåt över jul.
Faktiskt om bara några timmar.
Men det bör ju diskas innan man åker så att säga.
Som vanligt är jag ute i sista minuten.

Idag hade min dag ett väldigt tight schema.


Så här var det tänkt


Gå upp 7.30

Diska, packa, städa undan
Handla julklappar + andra ärenden på stan.
Laga mat
Handla frukt
Jobba

Så här blev det

Gick upp 10.30
Handlade julklappar, hämtade ut ett paket, lämnade tillbaka böcker osv...
Åt lunch på stan
Åkte hem och lämnade alla kassar
Åkte tillbaka , handlade frukt
Jobbade
Packade
Städade

Kvar är alltså att diska.

Men är ändå grymt nöjd över min dag. Trodde inte jag skulle hinna så mycket ändå.
Och inte har jag stressat ett dugg faktiskt.
Så nu ska jag packa det sista och diska imorgon bitti.

Ibland känner jag mig som Bridget Jones.

Tror ALLTID att jag ska vakna en morgon och helt plötsligt blivit otroligt ordningssam.
Klart man stiger upp och gör allt det där man ska göra på en dag, även om det inkluderar moment som man nästan vet att man kommer skjuta upp så länge det bara går.
"Jaja, det tar jag imorgon... jag får helt enkelt tvinga mig själv! "
Det funkar nästan aldrig.


Kommentarer
Postat av: Josefin

oj, haha! sådär många månader senare!
i alla fall, vi tyckte ni var väldigt bra ^^
ska sprida budskapet om er demo! :)

2008-01-13 @ 10:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback