Espresso house måste vara en utav Guds gåvor till mänskligheten!



Nu äntligen verkar min blogg fungera igen!
Har skrivit inlägg efter inlägg men icke... !

Sedan sist har jag upptäckt att Sigur Ros är väldigt bra.
Har varit i Arvika en sväng, kollade på lägenhet också! Om allt klaffar så kan jag få den... !
Fick ett mejl om tre lägenheter på 18 kvadrat som skulle bli lediga... hm, otroligt trångt. Bara mina instrument skulle ta upp halva... och nu ska jag ju köpa instrument till skolan också.
Fick se replokalerna också, Blå Huset som det kallas. Det ligger en brandstation bredvid... känns tryggt.

Det blev en liten sväng till Göteborg också, dum som jag är så chansade jag på att det skulle finnas biljetter kvar på det där hemska stockholmståget som tar 13 timmar. Så där stod jag och sista tåget hade gått mot det hållet...
Så jag åkte till Göteborg och sov hos Anna, som sa att hon ALDRIG skulle satt sig i en sån situation. Men trevligt hade vi ändå... var på ett nattfik och åt pastasallad och äppelkaka. Det skulle vara kycklingsallad... jag hittade fem bitar. När jag påpekade detta sa servitrisen " Ja, men den salladen är lite konstig... vill man ha mycket kyckling får man beställa extra... "
Det var ju logiskt och bra tyckte vi.

Höjdpunkten kom ändå på fredags morgonen när jag skulle åka hemåt, tog ett kontoutdrag och insåg att det LÄTT blir frukost på Espresso house. Wiie, kände mig så lycklig. Så kycklingbagel ( som inte var konstig ) och latte. Ljuvligt!

Hamnade på tåget... väl i Hässleholm sitter jag på stationen och väntar på nästa tåg. Helt plötsligt står Mimmi där! Hon skulle hälsa på sin mamma och låna toaletten på stationen. Lät det som att hennes mamma bor på stationen nu? Så är inte fallet, hon bor kvar på slottet i Tyringe. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback