Julmarknad


Idag har jag varit på julmarknad ute i skogen vid en sjö.
Sjön var täckt av is och det låg frost på marken.
Det bakades tunnbröd i stenugn, det flätades korgar och syddes.
En liten Nils var där och sålde pepparkakor :)
" Men hej... IGEN!!" Vi sågs för några veckor sen senast... hehe.
Jag provsmakade en GOD blåmögelost, det är första gången jag tyckt om det...

Jag köpte ringblomssalva av David och Kristin och så köpte jag nybakade tunnbröd.

Det blev även ett litet kik hemma hos Anki, hon har fått kattungar hon.

När jag öppnade dörren kom det katter från alla håll... jag trodde hon hade några stycken... två katter och så lite kattungar... Nä, så var det inte. 15 katter har hon om man räknar de små nyfödda... men i ett stort hus.
Och ingen utav dom har tovor i pälsen... och det är bra jobbat när vi pratar om 15 norska skogskatter.

Om jag var en katt skulle jag velat bo där.

Men nu är jag inte det så jag fick nöja mig med ett kik jag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback