Kaffe och Sigur Ros




Det är fredag och jag gillar den här fredagen skarpt.
Den började med att klockan ringde otrevligt tidigt, började jobba halv nio och slutade nio.
Det kändes skit att behöva gå upp för en halvtimmes jobb.
Min tanke var att gå direkt hem och sova, men när jag väl slutat jobba kände jag inte för det. (!)
Istället blev det lite ringande och sommarjobbsletande på kontoret. Margoth ville gärna ha hjälp att äta upp de goda frallorna hon köpt, kaffet var klart... min timing var enormt god så att säga.
När jag "jobbat" lite passade det bra med ett besök i en av secondhand butikerna som har mycket opraktiska öppet tider. Hittade där en tjusig klänning som antagligen kommer bäras på nästa Summersad spelning, när nu det blir. En badrumsmatta ville följa med mig hem och det fick den.
I den andra secondhandbutiken fann jag en tavla som är ganska speciell för mig, min mormor hade en likadan.
Dessutom köpte jag en jättefin duk.
Någon har gjort fynd idag.
Glad i hågen traskade jag hemåt, gjorde mat. och tog en dusch.

Nu knapras det solroskärnor, det dricks kaffe och det tittas på "Heima" .


Kommentarer
Postat av: Paula

ååh, vill också ha ett liv ;). vet du vad!? dom ringde idag från jobbet jag sökte igår!! imorn ska jag på intervju *yajx*.. det går nog bra. ska försöka tänka på dig och behålla mitt lugn (som jag inte har)..
du har det verkligen såå mysigt där uppe. funderar på att flytta efter dig faktiskt. kanske bäst att börja med ett kik-in först..
älskar dig puss puss

ps. trevligt att få prata med dig igår, hoppas du sov gott sen. det gjorde jag, efter ett tag iaf.. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback