en traktor i vår trädgård



Vår hyresvärd har parkerat en traktor i vår trädgård! En jättestor blå sak som fyller upp ena hörnet av vår gräsmatta.
Den ska han använda att skotta snö med. Och när det äntligen kom lite snö förra fredagen så var han här. Ögonen lyste på honom när han äntligen fick säga: "Jag tänkte ploga bort lite snö åt er! Med min traktor!!! "
Hjälp vad vi skrattade åt honom när han åkte runt på vår lilla trädgård och plogade bort snö. Han var verkligen glad och när han kom in för att dricka kaffe stängde han inte av motorn. Vi undrade om han ville att vi alla skulle sitta och lyssna på det ljuva ljudet från den spinnande motorn, men det var ju inte därför han hade den igång. "Det är bra att motorn får gå lite. "

Säkert Ulf.

Även under lördagen och söndagen var han här och lekte. Så nu är det hjulspår över hela tomten. Ser ut som att nån varit och röjt runt som en tok.

Igår var han här och bjöd på semlor. Har inte ätit semlor sen jag vet inte när. Jättegott!
Nu har jag hivat i mig två koppar kaffe och börjar känna av koffeinet.
Ska på teater idag, har fått min roll nu. Jag ska spela Isa, den vackraste flickan i byn som blir kidnappad av Näcken.
Och när jag inte är Isa och kidnappad så ska jag vara en koltrast.
Jag är redan nervös.
För mig hade det räckt om vi gjort teaterövningar tillsammans och haft lite lagom press på oss. Men nej då, vi ska göra värsta pjäsen och ha mer än en föreställning. Inte vad jag hade tänkt mig.

Dessutom råder det en underbar grannsämja just nu. Här får man knappt äta knäckebröd efter klockan 21.30 utan att det blir gnäll över att det är för högljutt från min närmste granne. Hur ohållbart som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback