Listor


Jag satt och läste igenom gamla anteckningar på datorn och hittade lite sköna listor...


dessa böcker läste jag under året jag bodde i jönköping.

-naiv super , erland loe
- liftarens guide till galaxen
- livet jag längtar efter
- den smittande tron, bill hybels
- narnia serien, c s lewis
- bröderna lejonhjärta, astrid lindgren
- ronja rövardotter, astrid lindgren
- mio min mio, astrid lindgren
- rasmus på luffen, astrid lindgren
- madicken, astrid lindgren
- barnen i bullerbyn, astrid lindgren
- om änglar kunde tala, torgny wirén
- själens hemligheter, j keith miller
- asyl, liza marklund
- pojken som kallades det, david
- vingklippt ängel, berny påhlsson
- bakom stängda dörrar
- en blomma i afrikas ökon
- två nötcreme och en moviebox
- vi på saltkråkan
- pojken som inte fanns
- tusen små bitar



Kylskåpspoesi från mitt kylskåp....

- dina vackra händer ( jag )
- elegant social midnattskavaljer ( jag )
- jag vill fetskåla för gud ( pernilla )
- jesus r n exklusiv kung ( malin? )
- din poet lever avslagen ( per )
- det är gas i att fumla
- is på afton kras ( jag )
- megasnygg te prins åt desperat kompis ( anna )
- väck henne alltid med en popad gitarr ( jag )
- du vill städa, jag lackar ( per )
- våra sms debuter dimmig stämning ( jag )
- trevlig frisyr du ( per )
- poesi är kort gäst som spiller charm
- iskall procent helt utsökt dans
- förtär snusk och osa chips ( per )
- tumult balkong, bubblande premiär, fiasko musik, pinsam middag, dryg present, askul! nej ( jag )
- fantastiskt glad melankoli ( per ? )
- snylta en tragisk parfym kanske? ( jag ? )
- dåsig entré ( jag ? )
- men som att äta varm nöt ( per )
- stearin stel du bör stanna ( per )
- tryckare orsakar hel lurvig a skumbad ( per )
- min tårta berusar sällskap ( per )
- jag får sensations chips att tänd spy ( per )
- jag skall slipsa ( per )
- nosa hem, bjuda kräftor, kladda disk, shoppa stjärna, röka dekadent ( per )
- smart drag gör snittar av cool gäng ( per )


cp lista från Milta året.

- grilla mjölk
- äta plåster, för  magsår
- göra juice på rå köttfärs
- äta sitt eget bajs
- spara på suddgummi smulor om det skulle bli knapert
- ragga på kompisars föräldrar
- tugga spik för att få i sig järn
- tapetsera sitt rum med mat
- ge bort rå köttfärs i skål i present
- äta hår
- kamma benen med stålkam
- slå gravida människor
- putsa fönster med stålull
- glass med fisk/räksmak
- fisa nån annans mormor i munnen
- simglasögon fyllda med köttfärs istället för vanliga glasögon
- bajsa i skogen på vintern och torka sig med en svart strumpa
- tugga på tandläkasrens fingrar
- klippa av håret på nån i bankomatkön
- permanenta en ödla

man borde skriva mer listor därför gjorde jag en innan jag somnade igår.
men om jag skrev den här skulle det bli censurerad lista så jag struntar i det... :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback