Barndomsminne



Jag hittade ett gammalt dagboksinlägg på ett ställe... Det handlade om det bästa jag hade när jag var liten. Christian!
Det var min stora idol! Hade han bett mig hoppa i en pöl med lera så hade jag garanterat gjort det.



4 mar 2006 - ett barndomsminne.


när jag var liten så hade jag en kompis som hette christian.
christian och jag umgicks ALLTID och han var nog egentligen mer som min bror.
ja, han var nog mer som en bror.
en gång hotade han med att bränna ner mitt hus, jag blev jätterädd och ledsen. min mormor var barnvakt åt oss då och jag gick givetvis och skvallrade för henne.
fast hon trodde väl inte riktigt att christian skulle bränna ner vårt hus och det slutade nog med att christian sa att han hade skojat och jag såg löjlig ut som gick på det.
på nåt sätt var nog det mesta som christian sa sanning för mig.
nu låter det kanske som att det mest var traumatiskt att leka med christian, riktigt så var det inte.
jag älskade honom något kopiöst. han var nog det bästa jag hade...

en gång skrev vi en låt ihop som är ganska söt.
" jag kan dina svar, jag läser dina tankar
försök inte slingra dig ur.
vi slår ihop våra tankar och bildar en låt..."
( här kommer det en paus : två tre fyr, en två tre fyr... och så börjar det om igen )

en gång var jag, christian och ann på lekplatsen. av någon anledning så blev jag och christian sura på varandra och medans han gick hemåt så skrek jag den här texten efter honom...

jag och christian var ihop ett tag, vi gick väl i lågstadiet antar jag.
och när jag hade tjejkväll så var han dj... spelade ace of base.
och när vi tjejer åt middag så fick han snällt sitta i köket med mamma och pappa!

en gång när jag och familjen var på husvagnssemester så passade han mina barbiedockor... jag bar upp allihopa till dom. plus mina grodyngel
" du får leka med mina barbies om du vill... "
sen satt han ganska mycket på vår mur och väntade på att jag skulle komma hem från semestern.

jag ler nu, detta är så fina minnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback