Caroline, orgelägarinna



Min mamma springer runt som en galning här hemma och städar, lagar mat, bakar...
Hon delegerar ut uppgifter till alla i familjen med en auktoritet som heter duga.
Plötsligt har hon förvandlats till något... annat än hur min mamma brukar vara.
Idag blev det nästan kaos i familjen när det för några minuter ryktades om att VI lovat att klä ekipaget med björkris.
Min bror påstod att han minsann INTE lovat det....
" Jag ska ta reda på hur det ligger till om jag så ska behöva ut och hugga ner en bjöööörk själv!!!!"
( Den meningen... Kan man säga så egentligen... vad är poängen i meningen? )
Men efter ett telefonsamtal så redde det upp sig och mamma behövde inte fälla någon björk all by herself.

Jag köpte en elorgel i helgen, 150 spänn på loppis.
Värsta nintendo soundet... så jag har spelat supermario bros.... och även brudmarschen.
Mamma blev inte så jätteglad med tanke på att det snart är student och allt.... "OCH VAAR ska vi ställa den ?! Den får stå på altanen hela sommaren! "
Men hon fick önska en sång... jag tror hon mjuknade lite då.
Så nu ska den stå i boden, är själv lite tveksam till hur den ska få plats.. det är inget jag sagt högt.
Och hur den ska få plats i Arvika är jag ännu mer tveksam till.
Men när jag fått ett eget garage där jag ska inreda en studio så ska den få all plats den förtjänar. :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback