"Kobrorna kommer och tar dig..."



När min lillebror var ganska liten så lurade jag i honom att det bodde två kobror under vår duschkabin som kom fram när det blev mörkt.
Både min  bror och jag har en enorm ormfobi. När jag hade sagt detta tillräckligt många gånger så trodde jag nästan på det själv... tänk om det skulle kika fram två kobror när man satt på toa.
Nu när man bor i lägenhet händer det att tanken slår mig: " Vad har mina grannar för äckliga husdjur som kan krypa genom avloppet in till mig??!! "
Vad gör man efter man öppnat badrumsdörren och ser att det slingrar runt en äcklig boaorm på golvet? Stänger dörren tycker ni, avlider säger jag.

Min lillebror ringde för ett tag sen och sa : " DU, vi pratar alldeles för sällan nuförtiden!!! " Det är helt sant. Eftersom jag är storasystern fick jag genast dåligt samvete och tog på mig hela skulden. Men min bror är nitton, har en telefon plus mitt nummer... Man trodde inte man skulle komma till den dagen när man inte längre behöver ta ansvar för allt som rör mig och lillebror. Men den dagen kom ändå...
Iallafall, jag blev glad och det värmde att han vill att jag ska ringa oftare.



För er som inte vill ha miljögifter i tvål, schampoo, lotion osv... 
www.ekohygien.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback