Uppdatering


Nu är jag tillbaks i Värmland igen och i mitt nya boende.
Om ni sett filmen "Tillsammans" vill jag börja med att säga att vårt kollektiv inte är riktigt på det viset.
Men jag skulle kunna sno en replik därifrån... när han beskriver kollektivet som havregryn som kokar ihop till en god klibbig gröt.
Dels så passar det bra för att det äts väldigt mycket gröt i detta hus, jag har min favorit med banan och solrosfrön i... en annan har äppelmos. Vi skulle kunna ha grötbuffé någon dag.
Jag trivs fantastiskt bra, att bo i ett litet rum är icke att underskatta... mindre prylar känns så rätt!
Jag är inte så värst mycket i mitt rum, har inte ro att liksom "hänga" där än när de flesta sitter i tvsoffan eller i köket.
Min oro över att bli störd av att det är folk så tätt inpå har fram tills nu varit helt obefogad :)
Det kommer säkert att ändras, men har man stängt dörren till sitt rum så är den oskrivna regeln att man vill vara ifred.
Vi umgås nästan alltid allihopa, är på kvällspromenader tillsammans... kollar på film, äter ihop, går ut ihop.
Det är bara två som bor här som inte har behovet av att hänga på.
Vår hyresvärd kom hit idag och blev så stolt över att det var relativt rent här, tydligen har det varit mycket skitigare andra år.

Den här veckan har jag flyttstädat och lämnat in nycklarna, haft uppträdande med musikteatergruppen, varit i skolan och i helgen ska jag på kurs i Vara. Wiiiiiie va roligt det ska bliiiii!!!!  Jag och djemben sticker imorgon bitti. Tyvärr fick jag inte ut min biljett i SJ automaten, trots att det var helt rätt nummer. Men man kan ta med sig mejlet plus ID som biljett. Men fick inte tag i nån skrivare... kom ju på det här lite väl sent.... vid halv nio ikväll. Gick förbi replokalen och fick låna Annas nyckel till kontoret... men hon hade ingen nyckel till porten och den var tyvärr låst... gah.
Så nu har jag skrivit av större delen av mejlet och hoppas jag fått med alla viktiga nummer så jag kan få åka ändå...
Usch va krångligt.
I somras frågade jag mamma när hon trodde jag skulle bli tillräckligt organiserad för att livet inte så bli så där onödigt krångligt ibland (som just idag...) Jag fick inget svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback