Det luktar jul


Jag har aldrig brytt mig om att pynta eller julbaka när jag haft egen lägenhet.
Nu när jag inte bor själv längre kändes det plötsligt viktigt igen.
Erika har sprungit runt med sin tomteluva och varit helt till sig över att det snart är jul, hon har julpimpat vårt vardagsrum... jag får nånstans erkänna att det smittar av sig. Igår gick vi på julskyltningen, det ser mysigt ut när alla går runt och smuttar på sina plastmuggar innehållandes glögg. Man hör en pingla och snart passerar det en häst och vagn, såklart har föraren tomteluva och glada barn på sin vagn. Efter julskyltningen köpte vi saffran och resten förstår ni säkert. Caroline gjorde såklart lussesniglar, erika gjorde en g-klav ( som jag förväxlade med pers bajskorv...aj aj aj.) , frasse gjorde två stora snoppar. Mycket barnsligt. Hrm.
Vi gjorde kola också... den skulle koka 20 minuter men knäckprov efter knäckprov.... den ville inte. Efter en timme bestämde vi oss för att det får bära eller brista för nu får det vara nog. 
Nu hänger adventsstjärnan i vårt kök, vi har pimpat vardagsrummet, bakat lussekatter, gått på julskyltning och druckit glögg två gånger. Detta under loppet av en helg.

Kommentarer
Postat av: evil

ja ibland känner man att det är nog :)

2008-12-03 @ 12:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback