julen


Nu är jag tllbaka igen, vardag here I come!!
Har haft två och en halv vecka hemma hos mamma och pappa... det är lång tid.
Fem utav de dagarna har jag hoppat in som vikarie på ett gruppboende, jag brukar sommarjobba där.
De andra dagarna har jag försökt få in små dejter med alla andra som också varit hemma.
Vissa dagar klämde man in två stycken... jag har haft det jättebra :)
I onsdags åkte jag till Jönköping för att hälsa på Sandra, gamal folkiskompis.
Ojojoj, vi har inte träffats på alldeles för länge....  vi hade det otroligt trivsamt!
Bara att få gå runt i jönköping var värsta nostalgitrippen för mig. Jag bodde ju där ett år.
"Nämen, när smällde de upp det här huset??"
"Aaw.... där kommer ju tvåans buss mot huskvarna..... "
Man blir helt till sig när man får åka bussarna man alltid brukade åka. :P
Jag hade ju min afrikanske krigare att släpa på också, min djembe. Han är så tung, måste vara all julmat.
Sandras karl däremot, det var första gången ja träffade honom.. och rätt var det var så stack hon till mig ett tjusigt kuvert. " Det här är till dig...." Man blir misstänksam direkt... det var verkligen ett FINT kuvert.... hmmm.
Sandra och Erik ska gifta sig!! De ska skaffa sig 129872981273 vuxenpoäng!
Mina enda vuxenpoäng är att jag går en utbildning (Faller det bort vuxenpoäng om den är på distans och halvfart??)
Det ska bli jättekul att få gå på deras bröllop!
Och när man är i jönköping måste man ju träffa linus, han kikade in en stund hos sandra. Vi åt paj ihop och han ville såklart prata lite med min afrikanske man. Kort kommer.
Efter en stund dök räddaren i nöden upp. Jag hade nämligen lyckats slarva bort min laddare i blekinge. (Den är numera återfunnen och på väg hit i ett kuvert. ) Men Sandra löste detta, hennes vän Simon är också med i Sony Eriksson klubben. Han kom dit med sin laddare, det kändes helt fantastiskt! Erik ville därför dokumentera det här. Jag ska lägga upp kort på det också.

Nu frukost, kaffe och sen en dusch.

Kommentarer
Postat av: jenny

hej carro jo det var riktigt roligt med mamma i tyskland kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback